У тимчасово окупованому Севастополі місцевий «музей підпілля» вирішив відзначитися новорічними заходами, що викликали хвилю обговорень у соцмережах. Дітей віком від 5 років запрошують на тематичний захід під назвою «Новорічна подорож у 1941 рік разом із Дідом Морозом-партизаном». Про це повідомляє Телеграм-канал "Кримській вітер".
За інформацією, поширеною через афіші в місті, цей захід орієнтований на молодших школярів та вихованців дитячих садочків. У рамках події дітям пропонують зануритися в атмосферу часів Другої світової війни під керівництвом Діда Мороза, який у цій версії свята виступає у ролі партизана.
Організатори не уточнюють, як саме діти братимуть участь у «партизанських новорічних» заходах, але очевидно, що акцент зроблено на військово-патріотичну тематику, яка стає все більш поширеною у Росії.
Новина про захід швидко розійшлася в соцмережах. Дефкі користувачі саркастично зазначають, що «скріпи пробили всі межі», і висловлюють занепокоєння тим, що дітям із раннього віку нав’язують мілітаризовані образи.
Це не перший випадок, коли в окупованих регіонах проводять заходи, спрямовані на формування у дітей культури, заснованої на пропагандистських образах війни. Організатори таких подій часто апелюють до нібито «історичної пам’яті» і героїзації подій часів СРСР.
Зазначимо, що видання vikna.tv нагадало, що 30-ті роки запам’яталися в історії як час жорстоких політичних репресій у СРСР і боротьби з церквою. Релігійні святкування були під забороною, а традиції свят поступово витіснялися новими радянськими символами. Лише в 1935–1936 роках радянська влада дозволила святкувати Новий рік, але без жодного натяку на релігійних персонажів чи символи. У 1935 році Павло Постишев, соратник Сталіна, висунув тезу про необхідність створення нових радянських традицій і символів для святкування Нового року.
У 1937 році пропагандисти представили новорічного персонажа — Діда Мороза, який став альтернативою християнському образу Святого Миколая. Цей "червоний дід" був радянською версією Санти, яка мала витіснити церковні традиції та вплив християнства.
Образ Діда Мороза походить із язичницьких вірувань. У міфології його зображали як суворого володаря зими, який приносив лютий холод, міг заморозити людей, худобу та знищити їхні запаси. Проте радянська пропаганда перетворила цього негативного персонажа на доброзичливого дідуся, який дарує подарунки.
Пропагандисти вдягнули його в червоний костюм, додали вату для бороди, намалювали червоний ніс і вручили мішок із цукерками, щоб він максимально нагадував християнського Миколая. Так «червоний дід» став частиною новорічної традиції, витіснивши з пам’яті людей Святого Миколая та його добрі християнські традиції.
Нагадаємо, в окупованому Маріуполі діти виготовлятимуть дрони для ЗС РФ у школі.
Крім того, в окупованому Мелітополі противник почав реалізацію кремлівської програми з мілітаризації українських дітей під назвою "служу отечеству". Для цього активно залучаються бойовики армії РФ.
Зокрема, голова обласної асоціації так званих ветеранів "спеціальної військової операції" Олександр Остапенко спільно з місцевими колаборантами створює спеціалізовані класи-казарми для учнів старших класів на базі місцевих шкіл.
Окупанти роблять все можливе, щоб перетворити дітей на мобілізаційний резерв, готуючи їх до служби в російській армії. Через подібні "виховні" заходи влада РФ прагне створити нове покоління, лояльне до окупантів і готове брати участь у війнах за інтереси Кремля.